Global Shipping Business Network – GSBN – wchodzi na blockchain dzięki swojej nowej platformie. Projekt firmy ma na celu uproszczenie wysyłek i transportowania swoich towarów. Wygląda na to, że procesy te będą niedługo w dużej mierze obsługiwane cyfrowo. Szacuje się, że blockchain będzie w stanie kontrolować w ten sposób ponad 30% kontenerów w światowym transporcie.

GSBN wchodzi na blockchain

Global Shipping Business Network to sieć, która powstała dzieki współpracy ośmiu największych firm z branży transportu morskiego. Jej początek datuje się na październik zeszłego roku, a celem od zawsze było stworzenie platformy cyfrowej. Nowy projekt ma na celu automatyzować wysyłkę, tworzenie dokumentacji i wiele innych procesów przy pomocy digitalizacji.

Siedziba władz sieci leży w Hongkongu, a przedstawiciele GSBN działają na naprawdę dużą skalę. Mówi się, że zajmują się obsługą ponad 30% kontenerów morskich w całym światowym transporcie. Jeśli nowy projekt okaże się sukcesem, wszystkie te transporty będzie śledzić specjalnie do tego przystosowany blockchain.

Pierwsze ogłoszenie o otworzeniu platformy pojawiło się w środę 8 września. Przy jej tworzeniu firma współpracowała z takimi podmiotami jak Microsoft Azure, Alibaba Cloud, Oracle i AntChain.

Przesyłanie danych przy pomocy nowej platformy ma być całkowicie bezpieczne. Wszystkie informacje będą podlegały odpowiedniemu szyfrowaniu, zanim trafią do sieci. Gwarantuje to, że nikt niepowołany nie będzie mógł otrzymać dostępu do nowych informacji. Zarząd sieci podkreśla też, że blockchain umożliwia im partnerstwo z wieloma podmiotami na rynku – nawet tymi, które ze sobą konkurują.

Nowa aplikacja GSBN

Dwa miesiące temu Global Shipping Business Network opublikowało swoją autorską aplikację. Jej architektura opiera się właśnie na łancuchu bloków. Cargo Release – bo tak się nazywa – pojawiła się już na chińskim rynku. Jej celem było usprawnienie wszystkich procesów logistycznych. Miało się to odbyć poprzez wyeliminowanie konieczności korzystania z papierowych wersji dokumentów. Alternatywą było wykorzystanie do tego technologii łańcucha bloków.

Zeszłej jesieni natomiast liderzy na rynku przewozowym – CMA CGM i MSC Mediterranean Shipping Company – poinformowało o tym, że ich platforma współpracuje teraz z łańcuchem bloków. Za ten odpowiadał z kolei m.in. podmiot IBM. Konkurencja również umożliwia swoim użytkownikom digitalizację dostaw.

Zostaw komentarz

×