Dyrektor naczelny Meta, Mark Zuckerberg, potwierdził, że w niedalekiej przyszłości NFT wejdzie na Instagrama. W aplikacji do udostępniania zdjęć i filmów wkrótce pojawią się niewymienne tokeny.

NFT wejdzie na Instagrama – już niedługo!

Mark Zuckerberg przemawiał we wtorek na Austin’s South by Southwest Festival. Prezes Meta stwierdził tam, że chciałby, by użytkownicy Instagrama będą mogli tworzyć własne NFT. Opcja ta ma pojawić się już w nadchodzących miesiącach, chociaż nie podano żadnej konkretnej daty.

Szef Instagrama, Adam Mosseri, powiedział w grudniu, że toczą się dyskusje na temat integracji NFT. Financial Times poinformował w styczniu, że Meta pracuje nad sposobami umożliwienia użytkownikom Instagrama i Facebooka wyświetlania NFT na swoich profilach.

Oczywiście nie jest to pierwsze przedsięwzięcie Zuckerberga związane z kryptowalutami. Na początku 2019 r. magnat technologiczny próbował uruchomić Librę  – później przemianowaną na Diem – ale ambitny projekt zakończył się spektakularną porażką z powodu gwałtownego nacisku regulacyjnego. Aktywa kontrowersyjnego projektu przejął później Silvergate Bank.

Niedawno Zuckerberg ujawnił, że Facebook zmienił nazwę na Meta, aby zademonstrować fakt, że koncentruje się teraz na Metaverse. Inwestorzy nie byli zachwyceni wiadomością, że gigant technologiczny włożył w swój cyfrowy projekt miliardy dolarów. Od czasu ogłoszenia informacji akcje Meta odnotowały rekordowy spadek.

Reklama

Metaverse i NFT cieszą się rosnącym zainteresowaniem korporacyjnym

Od czasu wejścia NFT do mainstreamu w 2021 r., tokeny niepodlegające wymianie były najgłośniejszą rzeczą na rynku. Giganci z mediów społecznościowych starają się wdrożyć NFT na swoich platformach, odkąd Twitter zrobił krok naprzód i dodał obsługę sześciokątnych awatarów NFT 20 stycznia. Niedługo potem Reddit ogłosił, że testuje zdjęcia profilowe tego typu.

Warto zauważyć, że nie tylko firmy zajmujące się mediami społecznościowymi przygotowują się do wejścia w branżę NFT. Starsze firmy finansowe wyrażają duże zainteresowanie ekosystemem, a drugi co do wielkości procesor płatności na świecie, American Express, podąża ścieżką metaverse poprzez siedem niedawno złożonych wniosków dotyczących znaków towarowych.

5/5 - (1 vote)

Leave a comment