Chiński McDonalds emituje NFT – okazją jest zbliżający się 8 października 2021 r., czyli 31. rocznica wejścia sieci fastfoodów do Państwa Środka. Niedawno restauracja otworzyła także swoją nową siedzibę na terenie Szanghaju. To właśnie na podstawie konstrukcji nowopowstałego budynku powstaje nowy token.

Chiński McDonalds emituje NFT

Nazwa nowego tokena chińskiego oddziału McDonald’s ma nazywać się „Big Mac Cube”. Jak można się domyślić, nazwa NFT ma związek z jedną z najpopularniejszych kanapek restauracyjnej sieci. Konkretnie ma być to dynamiczna figura w 3D, której inspiracją była nie tylko nowa siedziba, ale cała „dusza” marki. Projekt przedstawia trzy barwy znane z logo firmy pomarańczowy, czerwony i żółty. Na rynek ma wejść 188 tokenów, które otrzymają zarówno pracownicy, jak i klienci McDonald’s.

Zhang Jiaying, prezes lokalnego oddziału McDonald’s, wydaje się być zadowolony z nowego projektu. Jego zdaniem McDonald’s zawsze skupiał się na innowacjach i nowych trendach. Jiaying cieszy się też, że jego franczyza jako pierwsza chińska firma gastronomiczna wydała własne NFT.

Token autorstwa McDonald’s China ma skupiać się na wspomnianej już misji i pięciu najważniejszych wartościach całej marki. Są to tolerancja, uczciwość, rodzina, służba i społeczność. Słowa kluczowe, na których koncentruje się cały projekt, to miłość, trend oraz technologia.

Na podstawie powyższych haseł powstaje osiem trójwymiarowych scen, które razem składają się na budynek nowej siedziby chińskiego McDonald’s.

Fastfoody a tokeny NFT

Emisja własnych tokenów przez sieci gastronomiczne nie ogranicza się tylko do azjatyckiego McDonald’s. Podobne działania podjęły już Taco Bell, Budweiser, a nawet Burger King.

Pierwszy był Taco Bell – to właśnie ta firma wydała tzw. NFTacoBells, czyli pięć projektów cyfrowych po pięć sztuk każdy. Ostatecznie wyemitowano 25 tokenów, których sprzedaż nie zajęła nawet 30 minut.

Miesiąc temu również Burger King rozpoczął partnerstwo z podmiotem NFT Sweet. Ich wspólny projekt „Keep It Real Meals” opiera się na kodach QR, które znajdują się na milionach opakowań po posiłkach. Każdy, kto wejdzie w posiadanie takiego pudełka i zeskanuje kod, wejdzie w posiadanie kolekcjonerskich tokenów.

5/5 - (1 vote)

Leave a comment

×